Održan drugi projektni sastanak u sklopu projekta Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja

Trenutno pregledavate Održan drugi projektni sastanak u sklopu projekta Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja

08.07.2021. održan je drugi projektni sastanak u sklopu provedbe projekta Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja – UP.04.2.1.10.0050 u okviru Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava „Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a“ broj poziva: UP.04.2.1.10. Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda uz intenzitet potpore od 100%. Trajanje projekta: od 12.05.2021. do 12.05.2023. Ukupna vrijednost ugovora je 2.110.188,00 HRK.

Kao projekt kojem je cilj popularizirati STEM područje kod mladih, i to u području biomedicine i zdravstva, za njegov uspjeh je potrebna interdisciplinarna suradnja te dobra, strateška koordinacija. Zbog toga su se na drugom projektnom sastanku okupili važni stručnjaci i predstavnici svoje struke i institucija – predstavnici Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatske udruge za borbu protiv HIV-a i virusnog hepatitisa. Početna faza projekta uključuje planiranje edukacije stručnjaka koji će provoditi terenske edukacije i radionice za djecu i mlade, stoga je to bila glavna tema sastanka. Train the trainer koncept uključuje sistematizaciju edukacije, te prijenos znanja drugim edukatorima, a za ovaj projekt uključuje i pedagoške kompetencije – načini prijenosa znanja, upravljanje grupom i uvažavanje individualnih različitosti učenika, vještine davanja i primanja povratne informacije i brojni drugi elementi koji rezultiraju uspješnim prijenosom znanja i vještina u pozitivnom i podržavajućem tonu. Konceptualizacija i izrada Train the trainer priručnika uključuje i osmišljavanje radioničkih aktivnosti za edukacijske programe, u području biokemije, fizike, infektologije i karijesologije, stoga su podijeljeni zadaci i rokovi kako bismo u sljedećim koracima održali samu edukaciju te započeli s provedbom edukacijskih programa.

Općenito, cilj je kroz edukacijske programe povećati vidljivost znanstvenih dosega u području biomedicine i zdravstva, te uložiti u promociju rezultata pojedinih istraživanja, a kako bi mladi dobili prilogu upoznati se s njima te se osposobiti u području prirodoznanstvene pismenosti, te kritički primati informacije i samostalno donositi zaključke temeljem uzročno-posljedičnih veza i provjerljivih dokaza. To možemo omogućiti uspješnom interdisciplinarnom suradnjom, jer uvid u prostor za razvoj mladih već imamo – mladi nemaju mnogo prilika vidjeti praktične implikacije područja STEM, a pogotovo kada se radi o području biomedicine i zdravstva.