Održana Train the trainer trodnevna edukacija u sklopu projekta „Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja“

Trenutno pregledavate Održana Train the trainer trodnevna edukacija u sklopu projekta „Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja“

Za kvalitetnu provedbu edukacija i radionica stručnjaci trebaju imati stručna znanja, ujednačenost i dosljednost u provedbi, te brojna druga znanja u području pedagoških kompetencija kako bi edukacija bila kvalitetna, te prilagođena dobi učenika i stručnim standardima. U tu svrhu pripremljen je priručnik za edukaciju stručnjaka za tzv. Train the trainer metodu, a sve to u sklopu provedbe projekta Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja – UP.04.2.1.10.0050 u okviru Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava „Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a“ broj poziva: UP.04.2.1.10. Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda uz intenzitet potpore od 100%. Trajanje projekta: od 12.05.2021. do 12.05.2023. Ukupna vrijednost ugovora je 2.110.188,00 HRK.

Kako bi se stručnjaci koji su uključeni u projekt „Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja“ što bolje međusobno pripremili za nadolazeće radionice diljem cijele Hrvatske, održana je trodnevna edukacija naziva Train the trainer. Počevši 18.12.2021., uključeni stručnjaci imali u priliku proći radionice koje obrađuju teme biomedicine i zdravstva, konkretnije u području stomatologije, a koje su provodili studenti stomatologije, ujedno i autori radionica pod mentorstvom sveučilišnih nastavnika. Uz stručne radionice, u sklopu Train the trainer edukacije održan je i razvoj pedagoških vještina koje su potrebne za uspješno izvršavanje radionice.

Teme dijela pedagoških kompetencija bile su – kako se znanje usvaja, osnovni elementi učenja i pamćenja, što je radionica, koje su odlike uspješne radionice, kako provesti evaluaciju svoje radionice i slično. Pedagoške kompetencije obuhvaćaju vještine za stručnjake kako bi svoja znanja što lakše i bolje prenijeli osobama zainteresiranima za razvoj. Neki dijelovi pedagoških vještina široko su upotrebljivi, poput vještina davanja i primanja povratne informacije, jer je povratna informacija sastavni dio svakog posla.

Uz same pedagoške vještine, studenti stomatologije izložili su stručnjacima udruge HUHIV i drugim studentima radionice koje su izradili za provedbu u školama. Te radionice u potpunosti su osmislili studenti uz mentorstvo svojih nastavnika, te pokazali temeljitost i izvrsnost u svom pristupu. Tijekom edukacije, došlo je i do razmjene iskustava, te povratne informacije kako pojedine dijelove radionica učiniti još boljima.

Na edukaciji su oni koji su joj učestvovali dobili svoj primjerak priručnika Train the Trainer, koji je pratio edukaciju, a sadrži teorijski dio pedagoških vještina, te osnovne informacije o radionicama kao primjerima STEM pristupa edukaciji u području biomedicine i zdravstva.

Priručnik je predstavljen, te sadrži sljedeća poglavlja:

  • Metodika nastave
  • STEM i obrazovanje
  • Učenje i pamćenje
  • Upravljanje razredom (grupom)
  • Što je pedagoška radionica
  • Evaluacija programa
  • Savjeti za voditelje
  • Neverbalna komunikacija
  • Pedagoške kompetencije
  • Korištenje tehnologije u nastavnom procesu
  • Primjeri sažetaka radionica za djecu i mlade

Ovim putem zahvaljujemo svima koji su sudjelovali u izradi priručnika, pogotovo vrijednim studentima, i nadamo se da će se vrijedna znanja koja sadrži koristiti za ono za što je namijenjen – da podiže svijest i razvoj interesa prema STEM zanimanjima kroz najbolju metodu za to – praktičnu metodu uz kvalitetna pedagoška znanja.