Održana druga Train the trainer trodnevna edukacija u sklopu projekta „Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja“

Trenutno pregledavate Održana druga Train the trainer trodnevna edukacija u sklopu projekta „Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja“

Od 21. – 23.01.2023. organiziran je i drugi po redu Train the Trainer program za stručnjake koji su uključeni u provedbu projekta Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja – UP.04.2.1.10.0050 u okviru Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava „Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a“ broj poziva: UP.04.2.1.10. Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda uz intenzitet potpore od 100%. Trajanje projekta: od 12.05.2021. do 12.05.2023. Ukupna vrijednost ugovora je 2.110.188,00 HRK.

Za kvalitetnu provedbu edukacija i radionica stručnjaci trebaju imati stručna znanja, ujednačenost i dosljednost u provedbi, te brojna druga znanja u području pedagoških kompetencija kako bi edukacija bila kvalitetna, te prilagođena dobi učenika i stručnim standardima. U tu svrhu pripremljen je priručnik za edukaciju stručnjaka za tzv. Train the trainer metodu, a sve to u sklopu provedbe projekta Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja.

1. dan

Kako bi se stručnjaci koji su uključeni u projekt „Popularizacijom STEM-a do očuvanja javnog zdravlja“ što bolje međusobno pripremili za nadolazeće radionice, održana je druga po redu trodnevna edukacija naziva Train the trainer. Uključeni stručnjaci imali u priliku proći radionice koje obrađuju teme biomedicine i zdravstva, konkretnije u području stomatologije, a koje su provodili studenti stomatologije, ujedno i autori radionica pod mentorstvom sveučilišnih profesora. Uz stručne radionice, u sklopu Train the trainer edukacije održan je i razvoj pedagoških vještina koje su potrebne za uspješno izvršavanje radionice.

Teme dijela pedagoških kompetencija bile su – kako se znanje usvaja, osnovni elementi učenja i pamćenja, što je radionica, koje su odlike uspješne radionice, kako provesti evaluaciju svoje radionice i slično. Pedagoške kompetencije obuhvaćaju vještine za stručnjake kako bi svoja znanja što lakše i bolje prenijeli osobama zainteresiranima za razvoj. Neki dijelovi pedagoških vještina široko su upotrebljivi, poput vještina davanja i primanja povratne informacije, jer je povratna informacija sastavni dio svakog posla.

2.dan

Brojne edukacije već su provedene diljem Hrvatske, te su brojni učenici iskazali interes za temama o kojima smo razgovarali, kroz pitanja i kvalitetne diskusije. Modeli korišteni u edukacijama posebno su bili zanimljivi, a koliko je biomedicina i zdravstvo zanimljiva kada se prikaže na STEM način govori i činjenica da je svako vrijeme za raspravu s učenicima do sada bilo iskorišteno do zadnje minute. Sada nam je došlo vrijeme ponoviti edukaciju Train the Trainer i udružiti snage kako bismo uspješno mlađim generacijama pokazali koje ih sve perspektive čekaju u izboru karijere.

Trodnevna edukacija (21., 22. i 23. siječnja) započela je radionicom psihologa udruge HUHIV kroz koju smo obrađivali teme naprednih pedagoških vještina, metodike i strukturiranja radionice. Nadalje, studenti stomatologije uključeni u projekt su u demonstraciji svojih radionica na ovom događaju pokazali da im ovih znanja i vještina nimalo ne nedostaje, a zajedno smo raspravljali na koji način ove sadržaje možemo učiniti još dostupnijima i fleksibilnima za različitu dob i stupanj interesa. Studenti su pripremili zanimljive sadržaje uz mnoštvo interakcije s mladima kojima će pokazati najzanimljivije trenutke iz stomatološke struke.  Na sastanku smo dogovorili i tijek ostalih aktivnosti, kojima se jako radujemo.

3. dan

Na edukaciji su oni koji su joj učestvovali dobili svoj primjerak priručnika Train the Trainer, koji je pratio edukaciju, a sadrži teorijski dio pedagoških vještina, te osnovne informacije o radionicama kao primjerima STEM pristupa edukaciji u području biomedicine i zdravstva.

Priručnik je predstavljen, te sadrži sljedeća poglavlja:

  • Metodika nastave
  • STEM i obrazovanje
  • Učenje i pamćenje
  • Upravljanje razredom (grupom)
  • Što je pedagoška radionica
  • Evaluacija programa
  • Savjeti za voditelje
  • Neverbalna komunikacija
  • Pedagoške kompetencije
  • Korištenje tehnologije u nastavnom procesu
  • Primjeri sažetaka radionica za djecu i mlade

Ovim putem zahvaljujemo svima koji su sudjelovali u izradi priručnika, pogotovo vrijednim studentima, i nadamo se da će se vrijedna znanja koja sadrži koristiti za ono za što je namijenjen – da podiže svijest i razvoj interesa prema STEM zanimanjima kroz najbolju metodu za to – praktičnu metodu uz kvalitetna pedagoška znanja.

Zahvaljujemo svima uključenima u ovu aktivnost, a sada nastavljamo podizati svijest i razvoj interesa prema STEM zanimanjima da pokažemo prilike, načine i podršku onima koji se odluče za ova područja.